25/10/10

XUNTANZA CONCELLEIR@S - COMISIÓN DE CONTROL PROVISIONAL R.P.C.



Reunión da Comisión provisional de control


do Regulamento de Participación Cidadá e


representantes de diversas concellerías


Data: 20.10.2010.
Lugar: Sala de comisións, Casa do Concello de Ferrol.
Hora: 19,30 horas.

Persoas asistentes á sesión:

Como representantes cidadás da comisión:

§ - Xosé Manuel Sanxoan Caamaño.
§ - Ana Beceiro Mosquera.
§ - Magdalena González Grandal.
§ - José María Fontao Pita.
§ - Luis María Tabeada González.
§ - José Espiñeira Rivas.

Como representantes das concellerías implicadas:

- Ramón Veloso (como concelleiro delegado das áreas de Turismo, de Facenda e de
Modernización Municipal)
- María López Fernández (como concelleira delegada das áreas de Muller e de Benestar
Social)
- María Sandra Ríos Bouza (como concelleira delegada de RR.HH)
-Rafael Beceiro (como concelleiro delegado de Medio Ambiente)
-Manuel Santiago Pérez (como concelleiro delegado de Participación Cidadá e Normalización Lingüística)


Orde do día e desenvolvemento da sesión
A sesión ten por obxecto 2 asuntos a tratar entre a comisión e os/as representantes das distintas concellerías:

A activación e actualización dos consellos sectoriais, co obxecto de adaptalos ao Regulamento de Participación Cidadá (RPC).

-A posta en marcha de determinados órganos contemplados no RPC (en especial a oficina de queixas e suxestións e a figura do defensor/a da cidadanía)
-A valoración de necesidades orzamentarias e orgánicas para a posta en marcha de novos órganos de participación e de atención á cidadanía.

Comeza a sesión realizando unha explicación do seu obxecto e instando á necesidade de constituir os foros cívicos, dada a súa próxima celebración en novembro-decembro.

En relación ao desenvolvemento do RPC, faise especial fincapé:

No impulso dos 5 consellos sectoriais vixentes (Muller, Benestar Social, Turismo, Medio Ambiente, Lingua[1]), a nivel de frecuencias na celebración das sesións, e coa incorporación tanto do movemento asociativo –e a creación de vicepresidencias- como de cidadáns a título individual na súa composición.

Por parte dos/das concelleiros/as que coordinan os consellos sectoriais hai dispoñibilidade para adecualos á normativa do RPC.

Neste sentido, acórdase poñer en marcha o rexistro de cidadáns para a participación, dándolle a opción á cidadanía a colaborar na acción municipal a través dos órganos de participación vixentes en cada área e momento.

No que respecta á composición dos consellos relativa aos representantes das entidades veciñais, aclárase que é competencia das propias entidades resolver os problemas que se derivan do funcionamento irregular da Federación de AA.VV. e acórdase facer unha reunión para poñer ao día a representación nestes consellos.

Acordase que, dende Participación Cidadá, se remita ás 5 áreas que coordinan consellos sectoriais, as normas que figuran no RPC.

Dende a Comisión de Control infórmase sobre a necesidade da creación da Oficina de suxestións e reclamacións e tamén da Comisión que defenda os dereitos da cidadanía na súa relación coa administración local -Comisión de suxestións e reclamacións-.

Ante estas peticións, a Concelleira delegada de Persoal -RRHH propón crear unha oficina que centralice estas cuestións e que funcionaría como un rexistro propio dependente da Concellería de Participación Cidadá (tal como se recolle no RPC), cos recursos dos que dispón actualmente. Esto facilitaría os trámites para a súa creación ao non ter que facer ningunha modificación orzamentaria.

Tamén se acorda facer as xestións para crear a Comisión de suxestións e reclamacións, aínda que, ao ter que ser aprobado en Pleno, deberá contar coa aprobación dos resto dos Grupos Municipais.

Infórmase tamén da necesidade de crear a figura do Defensor/a - Valedor/a da Cidadanía como garante do estudio e seguimento dos problemas dos cidadáns ante a administración municipal.

Non obstante, queda pendente o estudo de viabilidade da oficina do defensor/a da cidadanía.

Asimesmo, a Comisión manifesta a necesidade de ampliar o orzamento da concellería de Participación. Este tema, e o asunto anterior, serán tratados na reunión cos grupos municipais.

Lémbrase que esta sesión de traballo entre a comisión provisional de control do RPC e os 5 grupos municipais, está convocada para o 26.10.10 ás 19,30 horas no salón de recepcións.

Acordos tomados-

Deseño e posta en marcha dun formulario para a recollida de queixas e sugestión, dispoñible na web municipal. Creación dunha carpeta (física) específica en Rexistro Xeral para a tramitación de queixas e suxestións directamente co departamento de Participación Cidadá.
Posta en marcha do rexistro municipal de cidadáns.
Aprobación e divulgación.

Cuestións pendentes (en relación aos acordos tomados)

Incorporar na sesión da comisión informativa de participación cidadá a iniciativa de posta en marcha do rexistro municipal de cidadáns para a participación, como paso previo ao pleno.

Reunión co persoal técnico e político dos consellos sectoriais para a actualización do funcionamento interno dos mesmos, unha vez que se publicite o rexistro municipal de cidadáns para a participación.

Ideación dun procedemento administrativo para a tramitación de queixas e suxestións e unha aplicación informática para a posta en marcha.


Cuestións resoltas á entrega desta acta

Divulgación dos acordos tomados na sesión aos medios de comunicación a través do gabinete de prensa.
Oficio dirixido ás concellerías, solicitando a actualización dos regulamentos de funcionamento interno de cada consello sectorial, coa finalidade de que se adapten ao Regulamento de Participación Cidadá, en especial no apartado de composición dos consellos.

Entréganse exemplares do RPC (publicacións)

[1] Non se ten en conta nesta análise ao Consello Escolar Municipal, que posúe unha normativa propia de carácter autonómico para a celebración das súas sesións e o desenvolvemento da súa actividade.


- Comisión de Control Provisional do R.P.C .-


No hay comentarios:

Publicar un comentario